• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62847
+
-

پیشگامی یزدی‌ها در مدیریت مصرف  آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد با بیان این‌که یزد یکی از استان‌های برتر کشور در مدیریت مصرف آب است، از کاهش ۴ مترمکعبی مصرف ماهانه آب از سوی شهروندان در یزد خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال وضعیت بارش‌ها در یزد خوب بود و کمبود آب نداشتیم‌.
به گزارش تسنیم، «علی اسلامی» در دیدار «آیت‌الله ناصری یزدی» نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه یزد با کارکنان آبفا که به مناسبت هفته ملی صرفه‌جویی در مصرف آب برگزار شد با اشاره به این‌که هفته اول تیرماه به نام هفته ملی صرفه‌جویی در مصرف آب نام‌گذاری شده اظهار کرد: مدیریت مصرف آب در جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری یزد با بیان این‌که صرفه‌جویی و اسراف نکردن جزو وظایف دینی ماست، افزود: خوشبختانه در یزد مردم به این مسئله توجه ویژه و کافی دارند. وی ادامه داد: آمار و ارقام مبین این است که در سال 85 و 86 هر خانواده به طور متوسط ماهانه 18 متر مکعب مصرف آب داشتند ولی این عدد در سال 97 به حدود 14 متر مکعب رسیده و میانگین مصرف در طول یک دهه، 4 متر مکعب کاهش یافته است. اسلامی تصریح کرد: با توجه به شرایط استان یزد که حدود 4 تا 5 ماه گرم داریم، مصرف آب خوب بوده و یزد از این نظر یکی از بهترین‌ها در کشور است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد افزود: سال گذشته ما در وضعیت بسیار بحرانی قرار داشتیم و مردم با توصیه‌هایی که از جانب امام‌جمعه و مسئولان فرهنگی صورت گرفت، تحمل کردند و فصل گرم را بدون این‌که مشکلی به وجود‌اید گذراندیم. وی ادامه داد: امسال وضعیت بارش‌ها خوب بوده و آبی که امسال در شبکه‌های شهر جاری است، هم از لحاظ کیفیت و هم به لحاظ کمیت با سال گذشته قابل مقایسه نیست. اسلامی با بیان این‌که بارندگی‌های اخیر سبب شد نیاز به برداشت آب کمی کاهش یابد، خاطرنشان کرد: هیچ یک از منابع آبی شهر را امسال استفاده نکردیم و امیدواریم وضعیت آب به‌گونه‌ای باشد که از آن تا پایان سال هم استفاده نکنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید